Jumat, 27 November 2015

Melawat Pengamal Reflexology

Melawat Pengamal Reflexology

Pada sesi pertama, yang akan berlangsung kira-kira sejam, pengamal bertanya kepadamu tentang kesihatan dan gaya hidup anda dan meminta anda untuk berehat di kerusi malas atau di sofa dengan kaki sedikit dibangkitkan dan kasut anda dan sarung kaki atau pakaian ketat dikeluarkan. Pengamal akan lap dan debu kaki anda dengan bedak sebelum memulakan. Kebanyakan ahli terapi bekerja pada kaki, tetapi mereka juga boleh bekerja pada tangan dan kadang-kadang muka.

Reflexologies mengatakan mereka boleh berasa bengkak sedikit yang menunjukkan kelemahan dalam bahagian tertentu badan. Ini bengkak adalah deposit kristal, dan tekanan yang lembut akan membawa kepada kerosakan dan bermula proses penyembuhan. Jika anda mempunyai ekzema reflexologies boleh mengurut bidang yang berkaitan dengan sistem penghadaman, seperti kelenjar hati, buah pinggang, adrenal dan kelenjar pituitari.

Untuk asma, ahli terapi itu boleh memohon tekanan kepada titik refleks yang berkaitan dengan solar plexus, menggalakkan diafragma dan paru-paru untuk berehat. Selepas mengurut kaki, pengamal berfungsi sehingga setiap zon di kaki merangsang refleks. Dia akan menggunakan pelbagai teknik yang ulat seperti pergerakan adalah yang paling biasa. Teknik ini melibatkan reflexologies menekan ibu jari atau jari telunjuk ke kaki anda, mengurangkan tekanan, menggerakkan jari atau ibu jari ke hadapan sedikit dan kemudian menekan lagi.

Jika terdapat tersumbat tenaga, kaki anda mungkin merasa tender, walaupun agak menyakitkan, dan reflexologies akan menggunakan tekanan yang lembut untuk membuang sekatan. Pengamal ini akan diselang seli mampatan dengan urutan lembut. Reflexology merawat anda pada beberapa tahap pada masa yang sama dan pengaruh emosi dan gangguan rohani serta masalah fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar